Co vlastně chcete?
Prvním krokem při vybírání tarifu je rozhodnout se, co vlastně od služeb očekáváte. Nejlepším způsobem, jak to zjistit, je přemýšlet o tom, jak používáte váš telefon. Pokud voláte minimálně, ale zato na sociálních sítích a mailu jste jako doma, budete potřebovat mnoho dat. Naopak jste-li králové telefonátů a zpráv, tak vás budou zajímat volné minuty a smsky. Jste zdatní cestovatelé nebo máte v cizině rodinu a přátele? Podívejte se na podmínky volání ze zahraničí. A pokud máte velkou rodinu, tak jistě oceníte například volání zadarmo mezi účty.
Kolik chcete platit?
Další otázkou, která vás jistě bude zajímat, je, kolik za to všechno zaplatíte. Při rozhodování o tom, který tarif vybrat, nesahejte automaticky po tom nejlevnějším. Podívejte se i na to, kolik zaplatíte za cokoli, co je nad plán. Například, pokud vyčerpáte váš příděl dat, co se stane? U levnějších tarifů si musíte draze přikupovat nová data, zatímco při vyšší měsíční platbě se vám internet jen zpomalí, ale nevypne.
Zůstat nebo jít?
Než se rozhodnete změnit stávajícího operátora, zkuste si vyjednat nové podmínky. Soutěž na trhu je tvrdá, operátoři zákazníky ztrácejí neradi, a často raději vyhoví nestandartním požadavkům, jen aby si zákazníka udrželi. Na druhou stranu, pokud vám nic ze stávající nabídky nevyhovuje a operátor je neústupný, tak neváhejte odejít jinam. Převedení čísla už dnes není žádný problém, a za ušetřené peníze to stojí.
Nenaleťte reklamě
Mnoho tarifů láká nové zákazníky na telefony zdarma či jiné dárky. V tom případě se ale raději dvakrát ujistěte, k čemu se to vlastně upisujete. Mnoho y těchto smluv upisuje zákazníky na mnoho měsíců, někdy i na pár let, a podmínky odstoupení nebývají zrovna výhodné. Takže než takovou smlouvu podepíšete, měli byste opravdu dobře vědět, k čemu se vlastně uvazujete. Telefon, který vyjde z módy za rok, rozhodně nestojí za pět let nevýhodné smlouvy.